iklan

Thursday, January 6, 2011

hari pertama Iman Ke sekolah

Seperti ibu bapa lain teruja sesangat biler anak pertama kali melangkah ke sekolah.. lelagi anak sulong saya akan ke sekolah darjah 1... tapi saya tahu itu ada pengalaman biasa bagi dia.. ini adalah kerana dia telah memulakan langkah persekolahan di seawal umur 4 tahun ... sekolah tadika kemas 2 tahun ... dan sekolah pra 1 tahun ... saya tahu iman mempunyai keyakinan dan tahap keberanian yang boleh dijadikan contoh .... untuk adik adik ..
Tapi saya dapat rasakan iman semakin besar .. dan saya tahu ... dia sedang mengorak langkah.. untuk perjalanan hidup dia untuk menjadi manusia yang terbaik dari yang baikk... dan sebagainya .... sebagai emakk.. saya sungguh berharap iman menjadi seorang beriman setaraf dengan nama pemberian ayah dia... yang saya tahu ... ayah dia juga mengharapkan iman jadi manusia yang soleh dan beragama ... wah!! tersentuh pulask hati saya ...
di hari pertama iman hanya memakai baju putih sahaja sementara menunggu koperasi dibuka untuk menukar saiz baju dia.. kesilapan teknikal ini berlaku sewaktu ayah dia hantar untuk jelas kan segala pembayaran dan membeli uniform kat sekolah dia

iman sedang beratur masuk ke barisan kelas dia.. 1 Hambali

Saya akhiri dengan posing bang ngah.. sewaktu sesama menghantar iman ke sekolah baru nya

1 comment:

Anonymous said...

wah, syiok tgk bebudak br msk sekolah ni... taniah kak pah!

-hani (malas nk login) -

Related Posts with Thumbnails

Anak Ku Sayang

Umur Iman

Lilypie Kids birthday Ticker

Umur Fudin

Lilypie Fifth Birthday tickers

Umur hadif

Lilypie Second Birthday tickers