iklan

Sunday, August 9, 2009

Akhirnya kelahiran itu 8 Julai 2009

Sebagai mengenang kenangan istimewa saya.... kelahiran saya yang no. 3 ini akan saya ceritakan kat blog.. mak aii .. tetiba terpuitis pulaks bait-bait kata saya nih kan.. walhal .. bukan laa org yang berjiwang sangat .... kalau nak tahu setiap kelahiran anak – anak saya pasti nya ada cerita dan kenangan yang indah .... tapi untuk lahiran yang ke tiga ini .. baby yang di beri nama Muhamad Hadif ni lain pula ceritanya.. sehari kelahiran dia ... saya sempat menghantar anak sulung saya ke klinik sebab nya malam sebelum tu dia bagi tahu kaki dia sakit.. dan apa bila saya tgk sememangnya kena hantar ke klinik.. tapi dalam hati saya sempat ke saya hantar dia klinik .. sebab saya dah lebih hari kalau ikut due date 6 Julai 2009. Syukur... pada 7 Julai 2009 saya sempat masuk kerja sekejap dan lari ke klinik hantar Iman lari laju –laju hantar iman ke rumah dan masuk ke pejabat semula. Selesaikan kerja yang belum selesai.


Pada hal masa tu saya dah start rasa sakit – sakit nak bersalin tapi saya boleh tahan sebab saya rasa sure ke sakit nak bersalin ni kelakar pulak.. rasa nya dah nak bersalin ke 3 masih lagi teragak-agak sakit nak bersalin kan. Lebih kurang pukul 6.30 petang tu.. saya rasa sakit tapi still boleh tahan lagi .. dalam kereta otak saya berputar siapa yg saya nak ajak pi teman gi hospital.. tetiba saya teringat cha a.. terus call cha a laju laju .. nasib cha a sedia menolong tapi kena tunggu dia g tesco pastu g pasar malam. Bagi saya tak kisah sebab saya rasa boleh tahan lagi dan belum tahap kronik lagi nak bersalin. Lepas call cha a.. saya call emak, dan kakak.. tahap kecemasan mereka usah cakap la.. sempat pulask mak saya buka sejarah dia bersalin kat rumah dan maksudnya mak saya tu suruh g hospital cecepat. Lepas tuh saya pun memandu kerumah cha a .. lepak-lepak rumah cha a sebab dia baru sampai dan nak makan dulu makanan pasar malam dia. Kira kira pukul 8.00 malam saya sampai ke hospital . lepas check semua selesai dalam pukul 10.00 malam kompen saya kena tahan wad juga. Sebab dah buka 3 cm. Saya sms suami saya guna no. Tel yang dia bagi hari tu(dia sedang berkursus di Melaka).


Bile masuk wad sempat saya berkenalan dengan kakak-kakak kat dalam wad sedia ada tu. Tapi dalam masa yang sama saya dah sakit semakin kerap. Kira-kira dalam pukul 12.00 malam tuh mak saya sampai dan tanya mana anak ko? Le.. saya kata saya belum beranak lagi. Mak saya ingat saya dah bersalin. Mak balik dulu. Beranak pagi-pagi nanti Bru saya bersalin. Dalam pukul 12.30 sedang saya berborak dengan kakak saya tetiba ada benda meletop. Rupa- rupa dah sampai tanda. Wah! Sakit itu semakin kerap. Saya pun bagi tahu pada nurse yang bertugas. Dan biler di check bukaan dah sampai 5 cm. Tapi nurse tu boleh suruh tunggu Doktor datang. Maklum a dah pepagi nih Dr pun sorang nak cover 3 wad. So saya terpaksa tunggu. Dan saya tak boleh tahan sakit saya kena bergerak bagi meredakan kesakitan sempat saya buat helah bagi tau nak pergi toilet nak buang air. Saya pun kuar dari bilik tuh. Dah masa saya sama saya nampak suami saya dah datang. Sempat saya borak dengan suami dan tenang sikit saya nak bersalin. Nurse tu panggil saya masuk ke bilik untuk di check oleh Dr dan Dr bagi tahu saya dah boleh di tolak ke bilik bersalin. Wah! Ini la saat cemas saya kembali, tapi muka rileks jer. Dalam hati tuhan jer tahu. Tepat pukul 1.15 pagi saya dah di tolak ke bilik bersalin. Dan pada masa yang sama terasa dah nak kuar kepala baby. Dan sempat saya cakap kat Nurse tuh tolong panggil kan suami saya. Alhamdulilah dalam pukul 1.30 pagi saya dah selamat bersalin kan baby lelaki seberat 3.7 kg kira paling besar. Kalau nak di bandingkan dengan abg iman 3.46 kg. Abg udin 3.6 kg. Dan saya bersyukur kerana suami saya ada di samping ketika saya bersalin sebab masa kelahiran abg udin dulu suami saya tak sempat. Tapi yang pasti nya kelahiran kali ini lebih istimewa lagi apabila kami berkongsi tarikh lahir yang sama iaitu 8.7 dan dapat telipun puas-puas n sms sebab maxis bagi pree sempena tarikh lahir saya. Seterus nya masa untuk berpantang .. dan berazam untuk kurus kan badan tak dapat byk sikit pun jadi la.

ini dia baby comel yg di beri nama mohd. hadif b. shamsul kamal arifin yer.... ke.ber..ka..tan.. yer(mesti korang tahu citer apa kan.)

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Anak Ku Sayang

Umur Iman

Lilypie Kids birthday Ticker

Umur Fudin

Lilypie Fifth Birthday tickers

Umur hadif

Lilypie Second Birthday tickers